Anmeldelse af bogen “Gummi”

I denne uge vil vi anmelde en bog som er lidt anderledes en sædvanligt, der er nemlig tale om en række af bøger af forfatteren Britt Jørgensen, under navnene ”Gummi” som i bund og grund omtaler gummi og genbruge af gummi til mange formål lige fra tasker til smykker – vi er på nippet til at sige at du, efter at have læst denne bog, kan tage de gamle vinterdæk og lave smykker og tasker til hele familien.

Hvis man står og har problemer med at finde på en julegave til venner eller familie – ja sågar din kæreste eller kone – så kan ”Gummi” være løsningen, og på mere end en måde. Hvis du ikke er den kreative type, men din kone, kæreste eller måske storesøster, så kan bogen i sig selv være en rigtig gode gaveide, hvorfor lige netop denne bog er en god ide for den kreative person, vil du finde ud af om lidt. Hvis du derimod selv er den kreative person, som år efter år, har svært ved at finde på gave ideer til personen som enten ikke ønsker sig noget, eller ikke som har alt, så kan du nu lave din gave selv. Bare med det ekstra, at de er lavet på en miljømæssig måde samt ligner noget du kunne have købt i en butik.

Igennem bogen lærer Britt fra sig, med alle de kundskaber som hun har lært sig igennem sit, efterhånden mange år indenfor den kreative branche. Men det som adskiller bogen Gummi fra så mange andre kreative bøger, er at Britt tager brug af materialer som man som regel ikke regner med at kunne bruge, som endda nogle gange kunne have hørt hjemme på en losseplads. Britt bruger nemlig i bogen forskelligt gummimateriale, som hun f.eks. fletter, hækler osv. med. Hvis man er ny indenfor emnet, så er der en masse hjælp af komme feter i bogen, hvor der både er illustrationer samt forklaringer, således du altid få et rigtig flot resultat.

Igennem bogen får du mulighed for at lave alt lige fra armbånd, halskæder, tasker til skåle. Bogen har repræsenteret rigtig mange typer af kreative projekter, så der er noget for en hver smag, og også både til børn og voksne.

I den seneste af bøgerne har Britt taget fokus på cykelslanger, som er det gennemgående materiale i bogen, det sættes sammen med en masse genbrugsfund, samt en masse genstand som er med til at give alle produkterne et personligt præg. Hvilket derved skaber de bedste gaver.

Køb bogen i dag, og gør en du holder af glad.